BMX v Australii: Přestavba trati v Manly

Zhruba před týdnem proběhla menší přestavba, respektive úprava mé domácí trati v Manly - Terry Hills. Samozřejmě jsem se těchto prací zúčastnil s lopatou v ruce a tak vám můžu přinést zprostředkovaně zážitky.

Začnu tím co je stejné asi na celém světě a sice dostat lidi na bridádu... I zde musel Rob (předseda oddílu) několikrát vyzvat všechny členy a přesto ne všichni přišli. Nicméně účast byla vysoká a přišlo dost lidí, kteří jsou v oddíle krátkou dobu. Problémem zde byl nedostatek hlíny, bohužel se nepodařilo sehnat víc materiálu, a tak se některé úpravy museli odložit a nakonec se postavil pouze jeden nový skok na první rovince - dvojskok cca 5m, a poté se upravily první tři zatáčky, neboť to nutně potřebovaly - před úpravou byly celé zarostlé travou, kromě cca 1m širokého vyjetého pruhu. Další fáze úprav je naplánovaná na 5.ledna což je cca týden před závody, které se zde jedou v rámci XBR série (o tom zas někdy jindy).

Většina prací probíhala obdobně jako to děláme my na naší dráze. Až do okamžiku, kdy přišel čas na válcování... Zde se k válcování místo klasického válce, či žáby používají terénní auta. Již při jednom tréninku v Castle Hill jsme viděl, jak válcovali první zatáčku pomocí malého teréňáku. Na dráze v Manly, mají k tomuto účelu pořízené jedno staré auto - Suzuki Samurai za cca 1000 dolaru, což je levnější, než půjčení válce - to stojí cca 1200 dolarů na den... Oproti sériovému autu je toto znčně zvýšenné a má nasazené široké gumy, aby lépe válcovalou. Samotné válcování je pak složeno zu několikerého přejetí skoku/zatáčky teréňákem. Co čert nechtěl se ale naše válcovací auto porouchalo. Nejprve to vypadalo, že pouze došel benzín, avšak realita byla složitější. Rupnul jeden z držáků motoru a tak se celý motor o něco posunul. Díky tomu nebyl zapalovací kabel ke svíčkám dostatečně dlouhý a vypadával. Zároveň přestala fungovat zpátečka, neb motor neměl optimální polohu vůči převodovce. Oprava nebyla možná na místě, nicméně bylo potřeba dráhu uválcovat... Inu nestalo se nic jiného, než že jeden člen oddílu vytáhnul svého zánovního Touarega a jal se pokračovat ve válcování :-D O terénních schopnostech těchto moderních SUV panují pochyby, ale když jsem viděl, jak se Touareg sápe na zatáčku, tak musim uznat, že to auto nějaký ten terénní potenciál má :-) Jediným problémem bylo, že na vrcholu zatáčky musel řidič rychle zařadit neutrál na automatické převodovce, jinak auto zůstalo viset nahoře a nesjelo dolů samospádem. Jelikož gumy auta nejsou celkem úzké oproti válci, tak je nutné zatáčku vyjet a sjet opravdu hodněkrát a celá převodovka tak prošla pěkným zatěžkávacím testem, tolik přeřazení asi nepamatuje za celý svůj dosavadní život :-D

Práce púokračovali dál a jak jsem již uvedl, válcování jedné zatáčky, či skoku je na dlouho, tak na další zatáčku se vrhnul jiný člen oddílu ve svém autě. Postupně se tak ve válcování vystřídalo několik aut. Další zajímavostí bylo, že místo rozvážení posypu kolečkama se použil Robův pick.up (zde jim říkají UTE). Jsou tu dost populární a má je hodně lidí. Zejména pak osobní pickup alá felicia pick up, akorát tohle jsou Fordy či Holdeny, jsou větší, delší motor je většinou 4.0l a větší... Tyhle auta patří mezi nejoblíběnšjší na tuning. Na konci dne se Rob nenechal zahanbit a poslední část trati "uválcoval" svým pickupem.

Zde jsou videa z "válcování":
http://www.youtube.com/watch?v=iGkAD32N3nU
http://www.youtube.com/watch?v=Q4B87veoSXA
http://www.youtube.com/watch?v=n7mIjaf0nD8
http://www.youtube.com/watch?v=BFg9Xe-IB3M
http://www.youtube.com/watch?v=1F8P8muhfdE
http://www.youtube.com/watch?v=0sgVdXV7yZE
http://www.youtube.com/watch?v=pO1YmQvje4w
http://www.youtube.com/watch?v=Pe2_-w9HZU4

Fotogalerie:
Prestavba trati v Terry Hills - Sydney